Cookies
Eesti rahvamängu töötlus / Estonian national game
Mängu juhendajad: Silvi Kurg
Mängijad: Põlva Lasteaed Lepatriinu
ETTEVALMISTUS:
Saalis määratakse kindlaks ahju asukoht (redel, toolid, pink, matid). Lapsed on redelil reas erineval kõrgusel või toolil või pingil istudes nn ahjus. Üks laps on pagar (päkapikk).
MÄNGU KÄIK:
Pagar läheb ahju juurde ja kutsub: „Saiakesed, saiakesed (piparkoogid) tulge ahjust välja.
Pagar teeb ühe väikese ringi jooksu ja tuleb hea lõhna peale ahju juurde tagasi.
Pagar proovib uuesti meelitada: „Saiakesed, saiakesed tulge ahjust välja“.
Saiad vastavad: „Tuleme, tuleme, muidu kõrbeme.“
Kui see lause on öeldud, ronivad lapsed redelilt alla. Kui jalad puudutavad põrandat, jooksevad saiakesed pagari eest ära. Kõik kinnipüütud saiakesed ronivad ahju tagasi. Kui umbes pooled saiakesed on püütud, katkestab mängujuht mängu.
Püüdmata saiakesed rivistuvad ühte ritta. Nüüd loendab pagar püüdmata ja püütud lapsed ära. Võrdlevad, kellel ja kus on rohkem saiakesi.