reede, 16. veebruar 2018

MÄDAMUNA

Eesti rahvamäng / Estonian national game
Mängu juhendaja: Merle Laanemäe
Mängijad: Põltsamaa Lasteaed MARI Maasikmarjarühm



ETTEVALMISTUS:
Maha on tõmmatud ringjoon. Mängijad asuvad ringjoonel, üks jalg ringi sees.
Üks mängijatest ringi keskel.

MÄNGU KÄIK:
Mädamuna puhul tõmmatakse maha ring, mille sisse mängijad ühe jala asetavad. Üks mängija läheb ringi keskele ning viskab palli õhku, hüüdes selle mängija nime, kes peab palli kinni püüdma. Ülejäänud jooksevad ringist nii kaugele, kui saavad. Pall käes, hüüab mängija “stopp!” ning kõik peavad peatuma. Asudes taas sõõri sisse, on palliomanikul kaks võimalust: hõigata välja “vaba maa” ehk laialijooksnud kaaslased peavad ise sõõri juurde tagasi tulema, vältides samas palliga pihtasaamist.Teine võimalus on valida välja üks mängija, kellele lähenetakse ühe väikese ja ühe pika sammuga ning sülitusega (sülitad nii kaugele kui saad ja liigud sinna). Seejärel pakutakse talle välja “puu” (seisad nagu post), “leht” (saad ühekohapeal seistes ennast liigutada) või “korv” (teed kätest korvi, kuhu pall peab sisse minema)  ning püütakse seejärel teda palliga tabada. Kui ei taba palliga, jooksevad kõik ringi poole ja palliomanik peab palli uuesti kinni püüdma ning proovima tabada kedagi teist. Kui tabab valitud isikut, peab isik kedagi palliga tabama. Kui palli-omanik ühtegi teist mängijat palliga ei taba, saab ta endale esimese “muna” ning peab üles viskama ja välja hõikama järgmise mängija. Kolm mädamuna kogunu saab teistelt hüüdnime, mis valitakse kambas ja salaja. Kui pärast nimepanekut visatakse pall esimest korda taevasse, hüütakse uus nimi välja. Nime saanu ei pruugi ehmatusest aru saadagi, et just teda selle Punapea või Kondikubu hüüdmisega silmas peetakse.

Viide: https://seltskond.weebly.com/otildeuemaumlngud.html